Rabu, 17 Disember 2014

Cerita kita


i)Cerita

Pergi ke Perdana Resort dgn saeng2.Kami g sana dgn bas.Sebelum tu,aku dan Ainin ke supermarket tuk beli makanan sebagai bekal ke perdana resort.ketika berada dlm tu,kami tertawan dgn payung sbb masa tu hr hujan yang lebat.Lepas beli makanan,gi lah ke tempat payung smula.Aku pun kata"Murahlah harga payung ni"(RM5.90) kpd Ainin.Ainin pun suruh aku tanya sorang pekerja ni pasal harga payung ni,Pekerja tu pun nampak keliru sbb harga byk sgt di kwasan rak payung tu.Pekerja tu pun oyk rasa betul dah harga payung ni.Jadi,Ainin ambil.Masa nak byr,aku pun tgk dkt skrin komputer cashier tu harga payung(RM9.90).Nak return mula tak leh dah sbb dah masuk dalam bil.Lega Ainin bawa duit lebih ckit.Kak cashier pun tanya ada lagi ke payung ni sbb warnanya comey(pink+purple) .Ainin pun hangguk menandakan ada berlambak lagi dekat rak payung tu.
Kami duk dalam chalet seramai 8 orang.Sebenarnya 4 orang yg paling ramai tapi duk macam ni dapat mengerat ukhuwah persahabatan kami.
Perdana Resort,lps solat Asar,3 org saeng aku ni gi kolam.Aku watching tv.Hok lain nyimpan2.
Malam tu berBBQ lah kami.Ada guru pengiring tau.Masuk air dalam belon n lukis ats belon dgn kreativiti sendiri.
Maiin Panji.sedapnya.Makan and makan.Naik basikal utk round perdana.Ambil gambar pantai sebab nak main pantai mustahillah kerana ombak deras ker maen.duduk atas benteng cukupla sambil bergambar.Selain itu,mensyukuri dengan melihat keindahan alam ciptaan Allah.Gembira.



ii)cerita

Buat jamuan pulak.Hujan lebat jugakkkk.Hujan rahmat.Lepas sesi persekolahan,kami buat jamuan makan2.Makanan pulak ohsemm belako.Yang cadangkan jamuan ni ialah Queen.Kami diber tugas membeli barang2 utk jamuan ni.S,A,D,I,A ditugaskan membeli di supermarket.Aku,Queen dan P pergi beli kuetiau basah dan wafer.Kami ada tetamu istimewa iaitu N(kawan kelas tahun lepas) yg berpindah ke sekolah lain. Ini adalah hidangan  ketika jamuan.


                                                         
                                                             sendirian berhad dari kami

                                                           
                                                                    inspirasi dari versi asal

Semuanya nampak best belaka.Tapi yg sedap kuetiau la.Lidah Melayu nak katakan.Wafle ala barat plus strawberi,pisang,aiskrim cair.Pergghh.Blend strawberi campur oreo.Ambil gambar pulaa.Walaupun jamuan ni happy go lucky tapi H tak ada sebab demam.Itu jerr cerita aku dan sahabat-sahabatku di sekolah.

*Hargailah sahabat.:D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan